Huonot vanhemmat hylkäsivät lapsensa viikonlopuksi

Viime viikonloppuna juhlittiin sekä mun siskoa että veljeä. Sisko valmistui, ja veljen näytelmällä oli ensi-ilta. Viikonloppu oli myös siitä historiallinen, että me jätettiin lapset mummolaan ja lähettiin Charlesin kanssa reissuun kohti etelää ihan kahestaan! Se oli aika vapauttava fiilis ajella kahestaan, saatiin käydä huoltsikalla yhtä aikaa ja ostaa ihan mitä herkkuja vaan, eikä kukaan ollu kärttämässä niitä!

1970211303_063c223d36_b

Tästä jaksetaan aina jupista suuntaan tai toiseen, että joko lapsia ei saa päästää silmistä ikinä ja ne nukkuu perhepedissä 18-vuotiaiks, tai sitten pitää lähtee ryyppäämään viikon vanhan vauvan kanssa ja vaunut laitetaan lukolla baarin ovenkahvaan kiinni. Meidän esikoinen oli 5 viikkoa, kun se oli ekaa kertaa yhden yön mummolassa. Nuorimmainen oli nyt 6 kuukautta ja ekaa kertaa yökylässä. 

Isommat on tietysti nyt ollu jo paljon öitä poissa, ja niillä on tosi läheinen suhde isovanhempiin. Toivon että lasten yökyläilyt onnistuis niin pitkään kun mahdollista. Mä olin ite pienenä kesäisin mummolassa aina viikkojakin, ja se oli tosi kivaa ja jäi ihania muistoja! Saman haluan antaa lapsillenikin. Alla olevassa kuvassa ollaan mä ja mun mummo kultaisella 80-luvulla ❤

Mä oon ilonen, että aikoinaan päätin etten omi lapsiani, vaan annan sekä isän että isovanhempien oikeesti ottaa vastuuta niistä. (No, ihan kun se ois ollu pelkästään mun päätös.) Se, että äidit pystyy oikeesti päästämään välillä irti siitä paljon puhutusta metatyöstä, ei oo (pelkästään) itsekästä tai laiskaa, vaan oikeesti lapsen etu. Mä en tee mitään ohjelappusia, kun lapset jää hoitoon, jollei niitä ehdottomasti vaadita. Luotan siihen, et aikuiset ihmiset pystyy kyllä pitämään lapset elossa, myös ne miespuoliset. On turha valittaa ettei lapselle kelpaa kun äiti, jos ei ite äitinä anna muuhun mahdollisuutta. On tietty selvää että on myös niitä vanhempia, joiden on pakko kantaa kaikki vastuu, ja se oon ihan käsittämättömän upee saavutus, respektit siitä. 

Mä oon sitä mieltä, että tekipä lastenhoidollisten asioiden suhteen miten vaan, niin lapsi kyllä tottuu, eikä kannata kantaa hyvästä ja huolella mietitystä päätöksestään huonoa omaatuntoa, vaikka toiset tekis eri tavalla.

Seuraavassa postauksessa sit vähän lisää juhlaillan kulusta 😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s