Musta yksisarvinen?

Mulla on ollu pidempään tällänen ajatus, että yksisarviset on mahtavia eläimiä, ne on niinkun mun teemaeläimiä. Siis jo ennen kun kaikissa sisustusjulisteissa ja instagramin inspiraatiokuvissa alettiin puhua niistä. Se on oikeestaan hassua, koska mä pelkään hevosia.

blogger-image--652460089

Mä kirjottelen runoja (joitakin niistä voi lukea mun toisessa blogissa täällä). Yks mun runoilijaidoli on Eeva-Liisa Manner, ja sillä on usein runoissa symbolina hevonen. Mä ajattelin nuorena runotyttönä, et mulla se symboli vois olla yksisarvinen, ja joissain mun runoissa se esiintyykin. Musta satuolennot muutenkin on vaan ihan parhaita, ja just se, että jengi kuvittelee, ettei niitä oo olemassa, tekee koko hommasta kiinnostavampaa.

Mä kuvittelin usein pienenä, miten mahtavaa ois ratsastaa yksisarvisella jossain sateenkaaren päällä. Vaikka sit tän kissan perässä (kuva lainattu YouTube -videosta, klikkaa sitä niin pääset alkuperäiseen Nyan cat -videoon).

IMG_0522

Osaatteko kuvitella sen tunteen, kirmata vaan alastomana, kevyenä ja puhtaan valkosena pilvien päällä, sellanen täydellinen henkisen vapauden puhdas riemu, johon kaikki ei nykyään varmaan enää edes usko. Onnea ilman menneisyyden painolasteja tai tulevaisuuden pelkoa.

Vähän aikaa sitten mä järkytyin syvästi, kun tajusin, että kuinka paljon siistimpää ois tietenkin OLLA se yksisarvinen. Miten tää EI oo tullu mun mieleen kaikkina näinä vuosina? On niin paljon helpompaa vaan ratsastaa ite, kun yrittää saada joku toinen tekemään sitä mun puolesta. Mä oon käyttäny tosi paljon aikaa elämässä yrittäen valjastaa jonkun muun (ihmisen tai asian) taikomaan mut onnelliseks, ja oikeesti se oonkin MÄ, jonka pitää tehä MUT onnelliseks! Miksei kukaan oo kertonu mulle tätä aiemmin (jonkin satumaisen metaforan avulla, vähän kierrellen, niin että melkein niinkun keksin sen ite)?!

Tällä hetkellä mä oon vielä melko ylipainonen ja oikeestaan lähes musta yksisarvinen, mutta yksisarvinen kuitenkin. Parasta tässä on toistaseks ollu se, ettei onnellisuutta haittaa yhtään, vaikka olis koko ajan melko iso sarvi otsassa.

IMG_0137-0

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s