Kuntoon ilman aikaa ja rahaa? (päivä 7, -0,6 kg)

Mä oon käyny enemmän elämässäni jumpissa ja salilla kun liikkunu itekseni. Mutta nyt aika ja raha on tiukalla, joten tässä postauksessa esittelen mun kotitreeniohjelman, joka siis pohjautuu Go fat go -ohjelmaan. Etsin liikkeistä myös hyvät videoesimerkit, mikäli joku haluaa alkaa treenaamaan kotona. Mitään välineitä ei vaadita. Tää on siis hyvä ohjelma jos on ylipainonen normaali kotiäiti, eikä oo rahaa, aikaa tai vaikka uskallusta käydä salilla. Tää ohjelma mahdollistaa myös edistymisen treenauksessa.

Nyt on viikko kulunu ”uusiin” elämäntapoihin totutellessa, ja ainoot repsahdukset on ollu 0,5 desiä appelsiinimehua sokerinhimoon ja 2 sipsiä. Sunnuntaina appiukko tarjosi ravintolareissun, ja tilasin salaattikebabin ja lightkokiksen. Siitä tuli niin huono olo et 2 seuraavaa ruokaa jäi välistä, joten plussan puolelle jäätiin. Tai siis miinuksen.

Mun mielestä viime viikko on aika hitsin jees saavutus ekaks viikoks, koska oon ollu ihan pohjalla syömisen kaa. Tää tuntuu hyvältä, olo on hyvä ja mieli levollinen, kun ei tartte koko ajan taistella sen kanssa, söiskö herkkuja vai ei, tuskailla sen kanssa, että itsekuri on niin huono, ja jossitella laihiksen alottamisen kanssa. Henkisesti ja fyysisesti siis kevyempi olo.

5476504881_f4dc40c770_b

Mä oon ottanu taas liikunnan osaks elämää. Viime viikolla käytiin mm. lasten kanssa luistelemassa ja laskemassa mäkeä! Se on mulle ihan extremeä, edellisistä kerroista on yli 10 vuotta. (Ylläoleva kuva toimii muuten mun motivaatiokuvana, mä EN oo siinä :D).

Liikunta ei sinänsä oo uus juttu, mä oon kyllä koko elämäni käyny erilaisissa jumpissa ja salilla ja lenkillä. Edellisen raskauden jälkeen laihdutuksen tukena oli päivittäinen crosstrainaus ”Ranella”, sitä ennen poljin kuntopyörällä kunnes se meni rikki. Kotoa löytyy myös painot, jumppapallo ja alusta. Mutta nyt mä meen toistaseks Go fat go:n kotitreeniohjelmaan pohjautuvalla liikuntaohjelmalla, joka on seuraavanlainen:

AEROBINEN

Joka toinen päivä, mutta vähintään kerran viikossa 60 minuutin lenkki. Jossain vaiheessa kokeilen myös aamuaerobisena, mutta tällä hetkellä mulla on sellaset lääkkeet et verensokeri laskee helposti liian alas liikkuessa, ja tulee huono olo.

LIHASKUNTO

Joka toinen päivä teen lihaskuntotreenin, mutta vähintään 2 kertaa viikossa. Sunnuntai on vapaapäivä, jos muita vapareita ei oo pidetty.

Lämmittelen Ranella 5 minuuttia. Sit teen kiertoharjotteluna 2-6 kierrosta, ja palautus kierrosten välissä 1-3 min. Pakko myöntää et nyt on tosi vaikee selviytyä jo kahdestakin kierroksesta, kunto on niin surkee. Kierros koostuu näistä, tsekatkaa videot, joissa on liikkeet esiteltynä:
kyykky omalla painolla x 15
etunojapunnerrus x 15
penkkidippi x 10-15
supermies x 10
vatsarutistus (teen sen kierrolla) x 10-15
hoover 20-30 sek.

Lopuksi venyttelyt, ja jos oikein kunnolla treenaan, niin oon antanu itelleni luvan syödä banaanin sen jälkeen 😀 Virallisesti se kunnon treenin jälkeinen palkinto on tietysti palautusjuoma.

8885170913_5fce00ef80_b

photo credit: Edson-8109 via photopin (license)
photo credit: May 29, 2013 at 07:17PM via photopin (license)

2 kommenttia artikkeliin ”Kuntoon ilman aikaa ja rahaa? (päivä 7, -0,6 kg)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s