Miks ruoka ei maistu? (21. päivä, -1,3 kg)

Mä en tiiä mitä mulle kävi viime viikolla. Mun elimistö alko hylkimään ruokaa. Pikkuhiljaa siis viikon edetessä tavallinen ruoka alko oksettamaan yhä enemmän, keskiviikkona yritin vaihtaa ruokien järjestystä, mutta puolet päivän ruoista jäi syömättä ja vaihtu tummaan suklaaseen, jota söin saman kalorimäärän. Suklaakin maistu kyllä pahalle ja tuli huono olo. En kuitenkaan vedä tästä morkkista, laihtuminen jatkui joka tapauksessa.

Jatkoin syömisen yrittämistä ja kakomista, kunnes perjantai-iltana sitten myönsin että en pysty nyt vetämään normiruokaa. Olin tehny eka alkusalaatin, josta piti heittää osa pois kun ei vaan pystyny, sitten ihan tavallisia nuudeleita ja jauhelihaa, jotka maistu ihan hirveelle mut sinnittelin nuudelit. Jauhelihat jäi lautasen pohjalle. Iltapalaleivätkin jäi syömättä. Ei vaan pystyny. Illalla söin yhden pätkiksen, joka sentään uppos, mutta kalorit jäi reilusti vajaaksi.

Epäilen, että tää johtuu jotenkin mun lääkityksestä, toinen vaihtoehto on vatsaflunssa. Mutta fiilis on ihan sama, kun raskauden alkuaikana yleensä, että just liha yököttää (Raskauden mahdollisuutta ei siis oo lainkaan.) Joka tapauksessa, jos joku ruoka oksettaa, en aio sitä väkisin syödä. Päätin olla viikonlopun vapaalla. Toisin sanoen en pitäny mitään mässäilypäiviä, vaan yritin löytää ruokia, jotka meni alas ilman vastarintaa, ja syödä mahdollisimman lähelle kaloritavotetta. Hernari maistu hyvälle!

Mulla ei oo tällästä ongelmaa aiemmin ollu, että ihan perusruoka ei uppoo. Jos tällä viikolla sama meininki jatkuu, niin mun täytyy suunnitella uus ruokavalio kalorilaskurin avulla sellasista ruuista, joita pystyn syömään, mutta niin että laihtuminen jatkuu. Koska tää on nyt lähteny hyvin käyntiin, ja motivaatiota on edelleen. Aamiainen ja iltapala ja rahka menee vielä jotenkuten, mutta noi lounas ja päivällinen..YÖÖK. Ilman ruokaa en kumminkaan jaksa, eikä oo järkee heittää roskiin puolet ateriasta.

To be continued..

  

2 kommenttia artikkeliin ”Miks ruoka ei maistu? (21. päivä, -1,3 kg)

  1. Mulla on ehkä se että kun tietosesti alan vaikuttamaan ruokaan ja syömiseeni niin ruokahalu menee herkästi. Se kun ei päässä pyöri muu kuin se ruoka ja kalorit jne jne (en siis ole laihduttanut mutta treeniä tukevaa ja terveellisempää ruokaa olen hakenut) niin ei must mikää ihme et mieli takkuaa. Oon aatellu että syön niin kuin maistuu, pääpaino säännöllisyydessä ja terveellisyydessä. Välillä syö vähemmän välillä enemmän – elämän tasapaino. Ei kannata stressailla, mulla se ainakin vaikuttaa suoraa ruokahaluun. Uskon että ruokahalu paranee ja etsit hyvät ruoka-aineet jotka maistuvat 🙂 tsemppiä muutoksessasi!

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s