Laihdu juomalla! (päivä 42, -2,2 kg)

Tässä postauksessa käydään läpi sitä, miten juomalla oikein voi vaikuttaa laihtumiseen, sekä tietysti viime viikon kuulumiset mun laihisrintamalta..

Viime viikko suju taas vähän paremmin. Ei tehny ihan niin paljon mieli herkkuja, ja normaali ruoka maistui. Painokin lähti taas laskusuuntaan. Kävin pari kertaa tunnin rataslenkillä, mutta jumppaamaan en itteäni saanu, kun viikko oli ihan hullun kiireinen. Vauvan kanssa yritin venytellä, mutta se roikkuu vaatteissa ja kiipee päälle heti kun laskeutuu lattialle, niin sekään ei oo kovin nautinnollista. Eli onnee vaan niille, jotka punnertaa vauvan kanssa treenit, meitsi ei siihen pysty. Tartten keskittymisrauhan, ja mulla pitää olla energiaa. Iltasin sitä ei yleensä enää oo.

7065679229_c6245eff80_b

Elämäntaparempan myötä on pitäny miettiä syömisen lisäks myös juomapuoli uusiksi, nimittäin juomista tulee yllättävän paljon turhia kaloreita. Toisaalta taas vedenjuomista piti vähän lisätä, ja nyt mä juon ennen jokaista ateriaa yhden 0,5 litran tuopillisen vettä. Aamupalan yhteydessä juon yhden ylimääräsen, ja iltapalalta jätän sen pois, niin ei tartte yöllä ravata vessassa. Yhteensä päivässä vettä kannattais juoda ainakin se 2,5 litraa, niin se edistää painon tippumista. Sillon mulla on myös vähemmän turvotusta, jaksan paremmin ja iho näyttää paremmalta.

Muiden juomien kanssa pitää sitten olla tarkkana just päinvastaisella tavalla. Tietenkin alkoholijuomat on syytä pitää minimissä. Vaikka jossain kuivassa valkkarissa ei niin paljon kaloreita ookaan, niin mulla tulee ainakin alkoholia juodessa mielitekoja enemmän, ja annan myös niille helpommin periksi. Parin siiderin jälkeen on pakko hakee vähän sipsejä jne..kyl te tiiätte ;). Kevyimpiä alkoholijuomia on kuivat valkkarit, tai drinkeistä vissy&vodka -tyyppiset, eli jos vaikka käy syömässä niin kannattaa muistaa, et sillä on merkitystä, juoko makeen siiderin vai lasillisen kuivaa valkoviiniä.

Ruuan kanssa mä oon juonu aina maitoa, mutta siitäkin tulee päivän mittaan kaloreita yllättävän paljon. Nyt oon jättäny  maidon ihan vaan kahvimaidoks, ja otan kalsiumit raejuustosta ja maitorahkasta. Ruokajuomaks mun lemppari on makuvissy,  se on kaloritonta ja maistuu kivemmalle kun pelkkä vesi. Arjen luksusta :D.

Kahvi taas toimii mulla herätyksen lisäks herkkujen korvikkeena. Aamupäivällä, kun alkaa tehdä mieli jotain pientä hyvää, niin saatan tehdä itelleni kanelikahvit, eli ihan vaan maitoa ja ripotellaan kanelia päälle. Tuoksuu ihanalta! Mulla on kuitenkin sellanen vamma, etten haluu juoda kahvia syödessä, joten esimerkiks iltapalalla juon kupillisen vihreetä teetä, yleensä mintulla tai vaniljalla maustettua. Mustasta teestä mun lemppari on Earl Grey -tee, sitä en kumminkaan illalla enää viitti juoda.

Limsoja en juo muuta kun hampparilla käydessä, ja nyt oon sitten hieman vastoin periaatteitani ottanu sokerittoman kokiksen jos ollaan käyty BK:ssa tai Mäkkärissä. Mehua en juo ollenkaan. Mitään sokerilitkuja ei kannata tietenkään juoda, eikä toisaalta korvata hermomyrkkyversioilla laihiksellakaan, ne voi aiheuttaa jopa aineenvaihdunnan hidastumista tai muita fyysisiä oireita. Ite suosin siis luonnollisesti vähäkalorisia vaihtoehtoja: vettä, vissyä, teetä ja kahvia.

Onko teillä hyviä kevyitä juomavinkkejä?

22265138443_eab14cb15b_b

photo credit: Wasser mit Blubber via photopin (license)
photo credit: Rachael Bermingham Be kind to yourself today with good thoughts via photopin (license)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s