Kevyttä ruokaa: simppeli ohje parsalle (11. viikko -2,4 kg)

Viime viikolla päivittäiset kävelyt taudin jäljiltä jatkui. Aloin myös pohtimaan sitä, että jospa katupöly sais sen kurkun joka päivä kipeeks, eikä enää tauti. Kyllähän sitä kuumetta sitten nousee, jos kyse on tulehduksesta. Eli kävelen hyvin omintunnoin nyt sen tunnin päivässä. Tänään ajattelin kokeilla, miten hirveen rankalta se juoksu tuntuukaan 😀 Mutta vaikka liikunta maistuu, niin mä en millään saanu painoa punnittua tänään, oon ihan itkupotkuraivarin partaalla tän mun herkuttelun kanssa, monena päivänä taas viime viikolla vedin kaikkee, vaan muutama päivä meni fiksusti. Pelkään et mun paino on noussu. Tällä viikolla ei oo tekosyitä!

Elämäntaparempan olennainen osa on ruokavalio. Mulla on nyt päällä salaattiyökötys, kun laihiksen alussa vedin niin hulluna sitä. Kasviksia täytyy kuitenkin syödä, ja mä tykkään tällä hetkellä kypsennetyistä kasviksista ja kasvispohjasista keitoista. Mun ihan ehdoton jokakeväinen lempiherkku on kumminkin vihree PARSA! Parsaan mut tutustutti mun rakas ystäväni, ja opetti myös kokkaamaan sitä. Kaikki oikeet kokit on varmaan kauhuissa, mut tässä mun oma simppeli ohje:

  1. Poista varren puumainen osa, ite teen sen leikkaamisen sijaa katkaisemalla. Kun ottaa kiinni tyvestä ja keskeltä, niin parsa katkee sopivasta kohtaa.
  2. Jos parsat on paksuja, kuori ne.
  3. Keitä parsoja 2-5 min. paksuuden mukaan.
  4. Paista vielä parsoja kuumalla pannulla valkosipulissa ja oliiviöljyssä (tai voissa :D) minuutti pari.
  5. Tarjoile broilerinfileen ja Hollandaise-kastikkeen kanssa. (kastiketta sit vaan tosi vähän koska siinä on paljon kaloreita)

Jos haluu pitää homman simppelinä, parsaa voi myös kokeilla keittää suoraan paistinpannussa sen n. 5 min., paistinpannuun laitetaan siis vettä, öljyä/voita ja valkosipulia. Vesi haihtuu vähitellen vähemmäksi. Keittoaika riippuu aina parsojen paksuudesta, mut hyvältä ne maistuu vaik ei heti ekalla osuis ihan nappiin!


Kun parsat on keitetty, niin käykääpä blogin Facessa osallistumassa Tiger-tuotekassin arvontaan klikkaamalla alla olevaa kuvaa:

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s