Hampaiden pidennys – uusin trendi!

Mitä kaikkee sitä voikaan pidentää? Mulla on ollu ainakin hiustenpidennys ja ripsienpidennys, ja kynsiäkin voi pidentää halutessaan monellakin eri menetelmällä. Tänään mä sit kävin lopulta ottamassa myös hampaiden pidennyksen.

”Ihan kaikille tää pidennysmuoto ei sovi, mutta onneksi nykyään hampaiden pidentäminenkin onnistuu.”

Hampaita voi pidentää samalla aineella, jolla niitä paikataan. Mulle tehtiin tällä kertaa pidennykset kulma- ja etuhampaisiin ihan muovilla. Se on suhteellisen kivutonta, kun omaa hammasta ei tartte porata, vaan valmis pidennys vasta muotoillaan poralla.

25332203644_5efbe5edb5_b

Mistä hampaiden pidentämisessä oikeesti on kyse?

Mulla on koko elämäni ollu ongelmana aika paha yönarskuttelu. Se kuluttaa tosi paljon hampaita ja lihakset kipeytyy kasvojen, kaulan ja niskan alueelta. Yöllä voi käyttää hammaslääkärillä tehtyä purukiskoa, mutta mä oon vähän unohtanu sen, kun se tuntuu niin inhottavalta ja suu kuivaa. Nyt kuitenkin heräsin siihen todellisuuteen, et mun hampaat alkaa olla palasina kulumisen takia, paikkoja pitää uusia jatkuvasti ja hampaat on kohta ihan tyngät, jos en tee jotain.

Oon löytäny viimein täältä Oulusta ihan parhaan hammaslääkärin, joka pidensi mun hampaat entiseen loistoonsa, ja nyt purennan korjauduttua hampaat ei enää rasitu liikaa. Kunnallisella käydessä on aina fiksattu vaan just se yks reikä, mut kukaan ei oo kertonu mulle, et mun hampaita pitäis pidentää, ettei niihin kohdistu väärällä tavalla rasitusta. Hammaslääkäri totes itekin, ettei tiennyt tälläsistä jutuista alottaessaan mitään. Virallinen termi lienee pidennyksen sijaan uudelleenmuotoilu, tai jotain vastaavaa. Mut nyt ne mun hampaat kumminkin on pidemmät kun eilen. Ja aion oikeesti käyttää sitä purentakiskoa JOKA yö, että ei tartte ihan joka kuukausi käydä hammashuollossa. Oli meinaan vähän kalliimpi setti.

24093643573_155bec4b09_b

Eli ihan kaikille tää pidennysmuoto ei sovi, mutta onneksi nykyään hampaiden pidentäminenkin onnistuu, kun omat ei riitä!

Muistakaa pestä hampaat aamuin illoin, ja totelkaa hammaslääkäreitä!

P.S. Käy klikkaamassa itsesi mukaan Tigerin tuotekassin arvontaan Facebookissa tästä.
photo credit: Silly candy via photopin (license)

photo credit: X-Ray Left side via photopin (license)

3 kommenttia artikkeliin ”Hampaiden pidennys – uusin trendi!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s