Kokonaisvaltainen elämäntaparemontti (12. viikko, -2,5 kg)

Mun elämäntaparemppa ei koostu pelkästään ruokavaliomuutoksesta. Kun mä alotin, halusin tehdä kaikki sellaset henkiset ja fyysiset muutokset, jotka lisää pitkän tähtäimen onnellisuutta, ja on mun itteni tehtävissä.

IMG_1374

Alottaessa päätin tietty lisätä liikuntaa, ja tällä hetkellä tunnin kävely/juoksulenkki päivittäin tuntuu siltä, että sitä vois jatkaa koko elämän. Vuosia oon myös käyny erilaisissa jumpissa, ja todennäkösesti ne palaa jossain vaiheessa elämään ainakin hetkittäin. Mutta päivittäinen liikunta – siitä haluun pitää kiinni. Viime viikolla loskat oli viimein poissa, ja pääsin alottamaan juoksemisen (eli siis hitaan hölkkäämisen :D).

”Vihdoinkin sallin itelleni samoja asioita, joita pidän itsestäänselvyytenä omien lasten kohdalla.”

Kalorien laskemisen lisäks haluan pitää huolen siitä, et mun elimistö saa kaiken tarvitsemansa. Syön siis enemmän kasviksia ja hedelmiä, kuitua ja protskuja. Purkista syön lisäks monivitamiinia, omegaa, magnesiumia, glukosamiinia, msm:ää ja lääkityksen takia vielä extra-annoksen B6 ja B12 vitamiinia. Juon myös paljon vettä, johan sitä noiden pillerienkin nielemiseen menee se litra..

Nukkuminen on kokonaishyvinvoinnin kannalta tärkeetä. Mulle ehkä kaikista tärkeintä. Nyt oon kuukausia saanu aikasin unen päästä kiinni, ja heränny virkeenä aamulla, ja se on ollu ihan mahtavaa. Raskauden aikana mulla alko niin pahat univaikeudet, että oon siitä asti käyttäny vähän ulkoista apua. Toivon kumminkin siirtyväni lievistä unilääkkeistä melatoniinin kautta luonnolliseen nukahtamiseen lähiaikoina.

Henkisen hyvinvoinnin takia oon käsitelly elämäni läpi tähän pisteeseen missä elän nyt, niin että voin rehellisesti sanoo että mikään ei vaivaa mieltä. Se on ollu rankin prosessi ikinä, jo fyysiset oireet oli valtavia, mutta siitä seuraava keveys on ihan korvaamatonta. Ihmettelen, miten sellasten painolastien kanssa on ees jaksanu olla läsnä lapsille ja lähtee päivittäin ovesta ulos. Mutta enhän mä oikeestaan jaksanukaan.

IMG_1364

Muutenkin päätin alkaa rakastaa kehoani ja mieltäni. Hoidan siis itteeni kunnolla, oli se sitten hampaiden pidennystä (klik) tai bioöljyä ihottumaan, tai olaplexiä hiuksiin. Annan itteni levätä hyvällä omatunnolla, kun on huono päivä, koska niitä energisiä päiviäkin on. Vihdoinkin sallin itelleni samoja asioita, joita pidän itsestäänselvyytenä omien lasten kohdalla.

Tää saattaa olla mun elämäni paras kevät. En tietenkään oo onnistunu missään täydellisesti, se täydellisyys oikeestaan ois just vastoin mun tavotteita. Täydellisyyden tavottelusta tulee vaan paha mieli. Mut mä nään selvänä päämäärän mielessäni, ja teen joka päivä oman parhaani, sen sijaan et odottaisin uhrina mitä mulle tapahtuu. Työstän myös jatkuvasti mun asennetta näkemään kiitollisuuden, parannettavan sijaan.

Elämäntapojen muutos ulkosesti ja sisäsesti on jo muutamassa kuukaudessa parantanu mun elämänlaatua enemmän kun uskoin. Jos ette oo jo kokeillu, niin kokeilkaapa, miten mahtavalta tuntuu, kun pitää ite huolta itestään!

Seuraavaks tuleekin sitten DIY-postauksia, kävin vähän taas Granitissa ja Tigerissä..:D

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s