Ne toisenlaiset treenit..(13. viikko, -2,5 kg)

Hyvää toukokuuta 🙂 Viime viikolla päivittäisten lenkkien lisäksi tuli reenattua saunan seiniä pesemällä, 3 tuntia kun hinkkaa juuriharjalla niin oikeesti tuntuu! Kroppa tuntuu kiinteytyvän, vaikka puntarille en uskalla vieläkään. Mulla on nyt virallisesti punnitusfobia.

Perussyömiset sujuu hyvin, ruokakoot on pienentyny ja ruokajuomat on nykyään täysin kalorittomia, en enää juo maitoa tai kaakaota ollenkaan. Mutta ne herkut..en viitti ees alottaa. Sentään pahimmista vihollisistani/rakastajistani, eli suklaasta, kekseistä ja muffinsseista oon pystyny pysymään erossa. Niillä mä oon raskauksien aikana saanu itteni lihomaan. Monesti oon myös osannu valita vaan sen pätkiksen herkkuhimoon sen kokonaisen Marianne-pussin sijasta.

Mut tänään aattelin kirjottaa siitä tärkeimmästä treenistä synnytyksen jälkeen – ja muutenkin – nimittäin lantionpohjalihasten treenauksesta. On turha ees haaveilla juoksulenkeistä ja kovasta treenistä, jos lantionpohjalihakset ei oo kunnossa. Treenata voi myös erilaisten lääkäriltä saatavien vempaimien avulla, mutta ihan lihasten supistaminen riittää normaalitilanteessa varmasti hyvin. Sillä muuten on väliä, tekeekö treenin maaten vai seisten, kannattaa kokeilla eroja.

”Lantionpohjan lihasten palautuminen synnytyksen jälkeen kestää yleensä noin muutaman kuukauden.” – Vau.fi

”Heikot lantionpohjan lihakset voivat virtsanpidätysongelmien lisäksi aiheuttaa esimerkiksi kohdunlaskeumaa.” – Vau.fi

Treenin aikana voi ja kannattaa tehdä erityyppisiä harjotuksia, pitäen pienen tauon välissä:

Perusliike on supistaa lihaksia ”sisäänpäin” vetäen 10 kertaa.

Voimaharjotuksessa supistetaan lihaksia niin voimakkaasti kuin mahdollista 10 kertaa.

Kestävyysharjotuksessa lantionpohjan lihaksia jännitetään ”sisäänpäin” 10 sekuntia kerrallaan.

Nopeusharjotuksessa lihaksia supistetaan mahdollisimman nopeasti 10 kertaa.

Jo vaikka käymällä nää kaikki harjotukset päivittäin kerran läpi, saa hyvän treenin aikaseksi. Tsemppiä reeneihin 😉

26398189150_24e839fd57_b

photo credit: Rikki Rogers Strength doesn’t come from what you can do. It comes from overcoming the things you once thought you couldn’t via photopin (license)

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s