Uutta motivaatiota kehiin! (15. viikko, -2,5 kg)

Mulla on kaikissa raskauksissa käyny niin, et ekat raskauskuukaudet laihdun, mut sit parina vikana kuukautena tulee se päälle 20 kiloo jotka myös jää. Muuten, eli normaalitilanteessa, ei paino oo koskaan päässy kauheesti nousemaan. Kaks kertaa oon siis onnistuneesti saanu raskauden jälkeen painon pois, miksei se nyt onnistukaan?

23629747959_f347edb8e6_b

photo credit: Ralph Waldo Emerson Adopt the pace of nature: her secret is patience via photopin (license)

Ensimmäisen lapsen jälkeen mä laihdutin Fitfarmin Go fat go -dieetin lisäks pääasiassa Nintendo Wiin tanssimaton avulla. Oli kiva kotona tanssia hiki päässä, musta tuli aika hyvä siinä! Nyt vaan on tanssilattialla vähän liian ruuhkasta.

Tokan lapsen jälkeen me saatiin mun äidiltä kuntopyörä, jota kiltisti poljin. Ja kun se hajos, niin ostettiin Cross Trainer eli ”Rane”, ja paino tippu. Pikkasen oli vaikeeta silti hoitaa vauvaa ja taaperoa liikkuessa, ei kovin rentouttavaa.

Kolmannen lapsen jälkeen..no, paino ei oo (vielä) tippunu kun sen pari kiloo. Mä oon ekaa kertaa elämässäni käyny lähes joka päivä tunnin lenkillä, mut tunnetusti pelkkä liikunta ei sitä painoa laske, ja ruokailut ei vaan suju tarpeeks tiukasti.

Oon harkinnu uudenlaisia apukeinoja, ruokavalioon tai liikuntaan. Nyt tarttis jotain mikä taas tsemppais eteenpäin! Aiemmilla kerroilla oon ollu Kalorilaskurissa (nykyään Sulamo). Se toimi aikoinaan tosi hyvin, nykyään osaan aika hyvin arvioida kalorit ruuissa ja siellä oli hyvä tukiporukka. Oon myös kokeillu aiemmin liikunnan lisäykseen Heia heiaa, mutta sille mä en lämmenny. Yhtä turha mulle kun aktiivisuusranneke. En ymmärrä kumpaakaan. Kun ei se mittaus ja kirjaaminen auta mua, vaan se ite liikunta.

Menisin johonkin paikalliseen livetukiryhmään, mut kun Painonvartijat on lopettanu, ja Cambridge ei innosta, koska uskon normaalin ruuan syömiseen..ja rahaakaan ei kauheesti oo. Pitäiskö ottaa avuks joku uus edullinen tai ilmainen nettipalvelu?

Onko teillä kokemuksia mistään toimivasta jutusta?

23587990450_1c61ea7c25_b

photo credit: Theodore Roosevelt Believe you can and you’re halfway there via photopin (license)

2 kommenttia artikkeliin ”Uutta motivaatiota kehiin! (15. viikko, -2,5 kg)

  1. Mää laihdutin raskauskilot pois Jutan ilmaisella Go fat go:lla ja tietty tein sit lenkkejä ja lihaskuntoa kans. Mulla tippu sillä paremmin paino kuin esim maksullisella superdieetillä. Mua auttaa se, että joku määrää mitä ja paljonko pitää syödä, että pysyn kurissa. Nyt mulla on kuudetta viikkoa pt:n tekemä ohje ruokaan ja liikuntaan ja se pitää kyllä motivaatioita hyvin yllä! Mutta suosittelen vaikka alkuun tuota gfg:tä, jos ennemminkin olet Jutalla ollut 🙂 Siinä kuitenkin oppii hyvin sen ateriarytmin ja määrät, että sitä elämäntapaa on helppo myös pitää yllä.

    Liked by 1 henkilö

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s