No se 5:2! (16. viikko, -2,8 kg)

Huomaatteko, mun paino on alkanu taas laskee, wohoo! Terveisiä vaan 5:2:n ihanasta maailmasta!

7661156648_5814cb2545_b

Kaikki alko siitä, kun taannoisen helsinkiviikonlopun aikana valitin sisaruksille painojumia. Mun veli kerto sitten tästä 5:2 -dieetistä. Mä olin kyllä tietty kuullu siitä aikasemminkin, mutten ikinä ollu ottanu kunnolla selvää. Luulin että siinä saa tyyliin kahtena päivänä syödä mitä haluaa 😀

Reissun jälkeen aloin googlailla, ja 2 viikkoa sitten maanantaina alotettiin mun yhden bestiksen kanssa yhtäaikaa kevytpaastoilu! 30 päivän kuntohaaste sai siis vähän siirtyä, koska tätä piti päästä heti kokeilemaan. Nyt on kaks viikkoa takana, ja homma ehdottomasti sopii mulle.

Ideahan tässä dieetissä oikeesti on se, että 2 päivää viikossa syödään vaan 500 kcal/pvä, ja päivät ei saa olla peräkkäin. Ois hyvä painottaa proteiinia ja kasviksia, ja jättää hiilarit vähemmälle, aterioita voi olla yks tai useampi. Muina päivinä saa syödä normaalisti. Terveysvaikutuksia pitäis olla huimasti, ja kun paastopäivillä on pari päivää väliä, niin elimistö ei mee säästöliekille.

Mä syön siis maanantaisin ja torstaisin sen 500 kcal, ja jatkan muina päivinä mun Go fat go -pohjasta ruokavaliota 1300 kcal/pvä (mutta sen lisäkshän mä syön ihan liikaa herkkuja, että kalorit kyllä nousee lähemmäs kulutusta). Mä haluun näin aluks testata muutaman viikon, laihtuuko tällä ruokavaliolla, jos herkuttelee samalla tavalla kun ennenkin. Mutta yritys on vähentää myös herkuttelua.

Mun eka vinkki 5:2 -dieettiä kokeilevalle on olla aamulla mahdollisimman pitkään syömättä. Tokaks, kannattaa juoda paljon kahvia, teetä ja vissyä mahan täytteeksi. Kolmanneksi, kannattaa säästää isoin ateria iltaan, niin ei tartte mennä nälkäsenä nukkumaan.

Mun kevytpaastopäivän ruokailut on tällä hetkellä seuraavanlaiset:

Klo 12 30 g kaurahiutaleita, 40 g rasvatonta raejuustoa ja aspartaamimyrkkymehukeittoa

Klo 17 0,5 l kanamakaronipussikeittoa

Klo 19 100 g kanapihvi ja 200 g vihreetä parsaa ja 20 g hollandaisekastiketta

Klo 21 0,5 l kanamakaronipussikeittoa

Kevytpaastopäivän aterioita sitten varioin tulevaisuudessa eri keitoilla ja kasviksilla, mutta yritän valita sellasia oikeesti hyvänmakuisia, että tästä ei tuu pakkopullaa. (Aah, pullaa..:D) Parsan takia mä tällä hetkellä jopa oikein odotan näitä kevytpaastopäiviä, kun tykkään siitä niin hulluna!

Kahden viikon dieetin jälkeen paino on lähteny pitkästä aikaa laskuun, ja fiilis on tosi hyvä! Aion ehdottomasti jatkaa tätä, tuntuu että nyt on löytyny mulle sopiva juttu. Varmasti paino ois laskenu isomminkin, jos en söis kaksin käsin karkkia ja sipsiä ja jois viiniä 😉 Tällä viikolla vois jäädäkin vähemmälle kun ei tartte kattoo enää jääkiekkoa ja mässyttää!

Onko kellään kokemuksia 5:2 -dieetistä pidemmältä ajalta?

16689709921_47bc129ef0_b

photo credit: Smoothie after breakfast via photopin (license)

photo credit: Motivational quotes and weight loss inspiration via photopin (license)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s