DIY trenditapetti olohuoneeseen

Meistä toisella oli selvät visiot siitä, millaset seinät halutaan tähän uuteen kämppään. Kun seinätilaa on enemmän, niin niihin kannattaa jo panostaakin, eikä pelkästään lätkästä paria Ikean tauluhyllyä peittämään pahimpia reikiä. Esittelen huoneiden seinät yks kerrallaan, ja kämpästä on tietysti tulossa esittelyä, kunhan se on suurin piirtein valmis.

Ekana esittelyssä on olkkarin seinä. Oisin halunnu olkkariin Ferm livingin Lines-tapetin, mutta budjettikriisi johti muiden vaihtoehtojen pohdintaan. Mä en kuitenkaan voinu päästää irti (klik) mun haaveesta, joten kävin ostamassa kultamaalitusseja Sinooperista, ja pienen suostuttelun jälkeen Charles suostu piirtään mulle seinän. Oisin piirtäny ite, mut tällä kertaa mä halusin heti kunnollisen.

Ilmeisesti ensin pitää tehdä mittoineen malli pahville. Sabluunakin voi olla ihan hyvä idea, mutta Charles piirsi kuviot seinään mittojen, vatupassin ja metalliviivottimen avulla. Tussista tulee vähän suttua, mutta sen saa tärpätillä pois. Kannattaa myös vaan piirtää suoraan tussilla luonnostelun sijaan, ettei jää lyijykynän jälkiä näkyviin. Tärpätillä korjaantuu myös pikku lipsahdukset.

Niin, mun mies todellakin piirsi mulle upeen seinän. Siinä meni muutama ilta, mutta mä sanoisin että oli kyllä sen arvosta, onhan toi nyt ihan mieletön. Hintaa tuli se noin 20 euroo, tusseja tais kulua 4 kappaletta. Sopii kyllä kenen tahansa budjettiin.


Semmonen mies se mun Charles on!

Onko muilla hyviä DIY tapettivinkkejä, vielä on seiniä jäljellä vaikka kesää ei..:D

18 kommenttia artikkeliin ”DIY trenditapetti olohuoneeseen

  1. Ihan mieletön idea, vautsi! Meillä on kotona erilaisia näyttäviä seinäpintoja tapettien ja koristelaastien muodossa, olen näitä blogissanikin esitellyt! Joten jos valkoiset seinät tylsistyttävät ja näyttävä tyyli kiinnostaa niin tsekkaa ihmeessä http://www.festivus.fi/ 🙂

    Liked by 1 henkilö

  2. Hei, törmäsin vasta blogiisi ja jäin ihailemaan teidän kultaista ananasta! Olen juuri tuollaista ja tuon kokoista ananasta etsinyt. Voisitko vinkata mistä olet tuon hankkinut? Kiitos!

    Tykkää

  3. Siis vähänkö tää on hieno!! Todella taitava ja viitseliäs mies sulla:) Ei olisi itselle tullutkaan mieleenikään laittaa seinään tussia. Se on jotain minkä vain kiellän lapsilta 😂toivottavasti teidän lapset ei keksi tehdä omia kultatussikokeiluja kun silmä välttää 😜

    http://www.pellavaajapastellia.fi

    Tykkää

  4. Wau! Onpa hieno 🙂 mitenhän tussi kestää seinässä? Alkaakohan ajan myötä rapisemaan vai tuntuuko siltä, että se on jäänyt siihen pysyäkseen.

    Tykkää

  5. Onpa onnistunut DIY!! Mulla ois haaveissa iso pepitaruutuinen tapetti tai kuvio meidän seinälle ja tapettia ei luonnollisestikaan löydy koko Suomesta (mullako muka vaativa maku :D). Jotain maalaus DIY proggista vois harkita siihenkin. Kiitos inspiraatiosta 🙂

    Liked by 1 henkilö

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s